foto

Bİ’ŞEYLER_ Based İstanbul Röportajı

 

Röportajı okumak için tıklayınız. 

What is Real?

Qu’est-ce qui est réel ? c’est la question que se pose la designer Ece Özalp, à travers « Perception », sa première création inspirée des illusions et de ce que nous percevons dans la nature traduit par une projection lumineuse psychédélique. Réalisé par Burcu Ece Yılmaz et Gökhan Okuyucu. Une productionBİ’ŞEYLER.

Ekran Resmi 2015-11-06 12.48.30
Ekran Resmi 2015-10-25 02.09.21

A High Fashion Dress Meets High Tech Projections

Up-and-coming fashion designer out of Istanbul, Ece Özalp asks What is Real? in a new audiovisual performance that combines filmmaking, projection mapping, and high fashion.

The lines, patterns, and forms of her first collection, Perception, caught the eye of Bİ’ŞEYLER, a Turkish new media agency with a passion for integrated design and production. Using Perception has a base model, Bİ’ŞEYLER took the young designer’s vision to the next level in the form of a performative fashion film/light show. Özalp’s kaleidoscopic designs and abstract fractal patterns are projected onto a 3D scanned dress of her design, much like the audiovisual installation for fashion label DROMe, or Frank Sorbier’s Haute Couture Fairy Tale, playing with our sense of depth and spatial awareness. It’s as if an entire new line of dresses is unfolding right before your eyes.

Here’s a gorgeous piece of technological magick—Istanbul artists Bİ’ŞEYLER and fashion designer Ece Özalp combine projection mapping and fashion for an interactive performance that’s as lovely as it is eye-boggling.

Ekran Resmi 2015-10-25 02.55.12
Ekran Resmi 2015-10-25 02.43.35

“What Is Real?” Fashion Film Project

Ece Özalp’in ilk kreasyonu olan Perception, infared doğa fotoğraflarının birbirini tekrar ederek oluşan desenlere sahip ve kreasyonun ana temasında “What is Real?” sorusu gizli.Bİ’ŞEYLER ve Ece Özalp’in “fashion film” için bir araya gelmesini de o desenler sağlıyor ve sonuç olarak ortaya çıkan projede kreasyonun sorduğu soru, kreasyona yönetilmiş oluyor “What is Real?”

3D scan ile cansız mankenin modelini çıkaran Bİ’ŞEYLER, desenler üzerinden görsel çalışmalara başlıyor. Ece’nin desenlerinin birbirini tekrar eden formları, animasyon çalışmasında kendi içinde yeni bir tekrar oluşturuyor ve Perception’ın Perception’ı yaratılmış oluyor. Projection mapping ile model yüzeyine uygulanan çalışma, kreasyonun parçaları arasında bir geçiş de yaratmış oluyor ve ortaya farklı yaklaşılmış bir fashion film çıkarılıyor.

Yaratıcı yönetmenliğini Burcu Ece Yılmaz ve Gökhan Okuyucu’nun üstlendiği projede, Bİ’ŞEYLER ekibinden Ethem Cem sanat yönetmenliğini, Tiber Ergür animasyonu, Enes Özenbaş modellemeyi gerçekleştiriyor. Projenin müzigi ise AudioFil kurucularından Mehmet Ünal imzalı. Film, önümüzdeki aylarda Fashion Film festivallerinde de gösterimde olacak.

A Giant Black Hole Installation Opened Up in Istanbul

This hypnotic performance of colliding light beams represents a journey through a black hole—CYGNUS X-1, to be specific, an X-ray source believed to be a collapsar. Known as CYGNUS, the installation was the result of a collaborative effort between Bi’Seyler New Media WorksOuchhh, Panpiper, and Staras.

Using 46 Clay Paky Sharpy lights and 2 Atmosphere Hazers, the team plunged the audience of over 2,000 attendees of the International Brand Conference Istanbul into a supersonic spectacle of the 5-million-year-old constellation. Inside the giant conference hall of the Hilton Bomonti, light sources were placed at different heights, allowing for intersecting beams to manifest a visible void in the center, a vortex of light and form that represented CYGNUS X-1. The effort was especially monumental, in the words of Bi’Seyler, due to the difficulty in funding light art in Turkey.

CYGNUS was on display from December 18-19. Below, catch a few of our favorite moments from the performance:

Ekran Resmi 2015-10-25 02.29.19
Ekran Resmi 2015-10-25 02.44.01

INTERACTIVE TRAMPOLINE GAME AT ONE LOVE FESTIVAL 2014

L’interaction design studio turco Bi’Şeyler Yeni Medya İşleri ha fatto divertire parecchio il pubblico del One Love Festival 2014 con questo “interactive game” che sfrutta un trampolino elastico nel media per interagire con un videogioco. Una serie di mini contest hanno ingaggiato gli utenti e i loro salti che venivano rilevati da una camera che ne registrava i dati. Il gioco è stato sviluppato in due settimane utilizzando Java e Processing.